Sosiaalinen media oppimisen tukena

sosiaalinenmedia oppiminen kansalaismedia demokratia viihde teknologia

Johtuneeko täällä parhaillaan olevasta syyslomasta vai mistä, mutta kesken virallisien ITK-valmistelujen tuli mieleen haave saada jotain vähemmän virallista Sometua myös messuille. Mitä epävirallista voisimme järjestää messuille?

Tagit: itk10, messut, valmistelu

Vastaa tähän

Vastaukset tähän keskusteluun

Yksi idea voisi olla Sometu-bändi. Meidän joukosta taitaa löytyä aika monta ammattilaista ja/tai tosissaan asiaa harrastavaa. Olisi mainiota saada joku vaikkapa improvisoitu setti, jossa voisi vuorotella revitellä tyylilajista riippumatta kuin hyvässä jazz-bändissä. Aika ja paikka soitolle löytynee yhteistyössä järjestäjien kanssa.

Vastaa tähän

Entäs jos soittohalut ovat suuremmat kuin taidot. Nimittäin allekirjoittanut kuuluu niihin pimputtelijoihin joka kyllä mieluusti jammailisi, mutta jokunen vähemmänkin tosissaankin harrastava saattaisi aika äkkiä kaikota siitä bändistä. Täytyisi varmaan perustaa sometun talvipuutarhan (?) nurkkaan nuottikirjasto kaikista vanhoista toivelaulu. yms. nuottikirjoista ja lava apinaorkesterilla, jossa karaookehengessä aamuyön tunteina uskaltautuisi (huppu päässä) lauteille luomaan taatusti unohtumattomia sosiaalisia musiikkipläjäyksiä.

Vastaa tähän

No mutta onpa loistava idea - seurailin tässä taannoin alustavalla tutkimusotteella FirmaRock -konseptia ja se tuotti aivan erinomaista lisäarvoa vähän kaikkeen.

Minusta ei ole soittamaan mutta voin kyllä fanittaa tarvittaessa ja vaikkei tarvittaisikaan

Vastaa tähän

Joo... pitää korostaa että mä kuulun kanssa tähän osastoon ei-vaan-osaa-laulaa-eikä-soittaa :-) Mutta ihailen kyllä porukkaa jotka osaa soittaa yhteen. Timo, karaoke on muuten aika raju idea. Kannatan ajatusta, mutta tiedän jo nyt että tässä kulkee mulla raja. En pysty :-D Spotifysta muuten löytyy tähänkin matskua käsittääkseni aika paljon :-)

Vastaa tähän

Näinhän se apinaorkesteri alkaa muotoutua. Joku kun vaan raahaa pianon talvipuutarhaan ja sä laulat niin mä lupaan kyllä säestää. Ja fanikin jo ilmoittautui meidän bändille. Enää puuttuu parit lisäkoskettimet, kitara, basso, kaikenmoiset helistimet, torvet, jouset ja .... biisilista.

Vastaa tähän

No ja mä voin miksata ton bändin, sillä taustalla, että olen viettänyt lukuisia öitä äänitysstudiossa pohtimassa elämää ja ihmettelemässä sitä, miksi musta EI tule musiikin ammattilaista :) .

Vastaa tähän

Moi! No mä olen myös muusikko, joten basso kyllä taittuu. Katsotaan vielä miten idea kehittyy...

Vastaa tähän

Tuli mieleeni jos tarinoita, musiikkia tai aiheita voisi jatkaa vuorovaikutteisesti siten, että seuraava voisi vastata johonkin teemaan (video) sarjakuvanomaisesti tai kuvallisesti. Siis tarinaan/musiikkiin vastattaisiin omalla tarinalla/musiikilla - siitä voisi syntyä pitkä jonotarina/-musiikki;) Eternalmoonwalk saitti on Michal Jacsonin muistoksi tehty moonwalk-kävely video, jossa ihmiset jatkoivat omilla tyyleillään ko. koreografialla. Näin voisi myös Sometu?!

Vastaa tähän

Ilmoittaudun solistiksi, voin laulaa pari jazz - kappaletta. Iskelmätkin menevät !

Vastaa tähän

Aivan huippua! Vielä kun saadaan säestys, niin pumppu on kasassa :-)

Vastaa tähän

Ehdotan
Estradi, jossa tasatunnein olisi maksimi seitsemän min. eläviä esityksiä : performansseja, runonlausuntaa ( Esim. Anitan ryhmän tuotoksia ) keskusteluja sirkusta, musiikkia ...

Kirpputoripöytä, jonka tuotto sopivaan kohteeseen. Sinne voisivat kaikki tuoda nurkistaan toimivaa elektroniikkaa, cd-levyjä ja muuta itselle hyödytöntä, muille tarpeellista. Eri liikkeistä voitaisiin kerjätä juuri messuvieraita kiinnostavia tuotteita. Jos saadaan kalliita lahjoituksia, ne voisi kaupata huutokaupassa eniten tarjoavalle.

Kello 12.00 voisi avata olut- ja viiniteltan (12.00 on kansainvälisesti säädyllinen aika alkaa nauttia virvokkeita )

Arpajaiset: Osastolle tulijat voisivat kirjautua ja valita oman käyttäjänimen, joka olisi antiikin tarustoista, suomalaisesta-skandinaavisesta-germaanisesta mytologiasta .Käyttäjät kirjautuisivat nimillään eri pisteissä ja nimien haltioille voisi putkahtaa eri pisteissä hauskoja yllätyksiä: Oman käyttäjänimen mietelauseita ja kuvauksia henkilön elämästä ja arvottuja palkintoja ym.

Taitavat juontajat voisivat hallita ja informoida toria koko tapahtuman ajan .

Vastaa tähän

Tuli mieleen Inarin ideoita lukiessa, että jokin verkostoitumistehtävä voisi olla ihan hauska. Yleensä ne 1500 messukävijää jää vieraiksi ja tulee hengailtua vain jo tuttujen kanssa.

Vaikka näin: Sometu-pömpelistä saa PostIt-lappuja (isoja), joihin voi tussilla kirjoittaa itsestään tagipilven (Some-matkaopas opastaa) eli 3-10 avainsanaa, jotka itseä kiinnostavat. Sitten vaan lappu rintaan ja menoksi! Tai jos meillä olisi vaikka tarratulostin käytettävissä, niin voidaan tulostaa valmis tarra, jossa on henkilön nimi ja vaikka twitter-tunnus vakiopaikoilla, sekä ne tagisanat (luettavissa kauempaa, kun on siististi printattu).

Toinen idea (bingohaastattelu, Reetta Kosken ideapakasta sovellettu): jaetaan A5-kokoisia lappuja, joissa on esim. 3x3-ruudukkoon laitettu satunnainen kokoelma Some-logoja. Sitten tehtävänä on konferenssissa etsiä ihmisiä, jotka ovat ko. välineitä käyttäneet. Yhdeltä jututtamaltaan ihmiseltä saa korkeintaan kaksi välinettä - lappuun merkitään ihmisen nimi välineen kohdalle. Täyden lapun palauttamalla saa mahtipontisen palkinnon.

Muita ideoita!

Vastaa tähän

RSS

© 2010   Luonut: Ville Venäläinen

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Palveluehdot

Kirjaudu chattiin