Sosiaalinen media oppimisen tukena

sosiaalinenmedia oppiminen kansalaismedia demokratia viihde teknologia

Olen tosi pienyrittäjä ja pohdin ihan yritystoimintanakin asiakkaiden kanssa sitä, millä kaikilla tavoilla ihmisen oppimisen työssä voisi tehdä mukavammaksi, inhimillisemmäksi ja siis houkuttelevammaksi. Näkökulmani on oppimisen johtaminen pysyviä muutoksia aikaansaavan uudistumisen ytimessä. Ei ihan helppo juttu johtaa kun oppiminen on humanistinen ilimiö ja johtamisessa pyritään aika usein ymmärtämään ja ohjaamaan luonnontieteellisillä mittareilla kaikkea mahdollista. Se tuntuu jotenkin hallittavammalta, ihan minusta itsestänikin. Ja tästä syytä oppimisen johtamisen ajattelun oppiminen vaikuttaa erityisen haasteelliselta ja se kiinnostaa.
Nyt sitten olen päätynyt pohtimaan sosiaalista mediaa yksilön, ihmisen oppimisen tukena ja apuna. Tästä syystä päädyin tännekin, yhteisön nimi on juuri tuota. Olen vuosien saatossa käyttänyt varmaan 6-7 eri verkko-oppimisalustaa ja kaikki toimivat ihan samalla lailla, hyvinä tiedon varastointivälineinä. Voi olla,että en vain ole ymmärtänyt niitä kunnolla. Mutta en usko tekniikan olevan ratkaisu, minusta todennäköisempi ratkaisu voisi olla uusi tulokulma mutta mikä se on?
Tästä syystä tuo otsikko "more learning and less e?" Olen tutustunut joihinkin tuoreisiin tutkimuksiin ja sosiaalisen median tiimoilta tehdyt viimeisimmät määrittelyt antavat minulle lupauksia siitä, että more learning and less e voisi olla mahdollista sosiaalisen median oivaltavan käytön kautta.
Näiltä pohjilta etsin täältä keskustelukumppaneiksi ihmisiä, joita kiinnostaa kysymykseni:
" Miten sosiaalista mediaa voisi käyttää henkilökohtaisesti apuna oman johtamisen ja johtajuuden kehittymisessä erityisesti oman, tietoisen oppimisen näkökulmasta?"
toiveikkaana Jorma

Jaa Twitter

Vastaa tähän

Vastaukset tähän keskusteluun

Keskustelun otsikossa kysytään More Learning less e? No, jos se olisikin More learning by edoing?

Vastaa tähän

Hauska. Tuotahan se on. :)
Itse verkossa tekemällä ja muiden tekemisiä ihmetellessä oppii enemmän.

Vastaa tähän

RSS

AVO-hanke

Foorumi

Eino Keski-Pörhölä

Morot! 1 vastaus 

Jäsenen Eino Keski-Pörhölä aloittama: Keskustelut. Viimeisin vastaus jäseneltä Eino Keski-Pörhölä 12 tuntia sitten .

Sari Keurulainen

Aikakauslehdet sosiaalisissa medioissa

Jäsenen Sari Keurulainen aloittama: Keskustelut 16 tuntia sitten .

Markku Silen

SOSIAALINEN MEDIA SUOMALAISISSA ORGANISAATIOISSA

Jäsenen Markku Silen aloittama: Keskustelut Hel 5.

Laura Palmgren

Sosiaalisen median videoalustoista... 43 vastausta 

Jäsenen Laura Palmgren aloittama: Keskustelut. Viimeisin vastaus jäseneltä Laura Palmgren Hel 4.

Heikki Mäenpää

TVT koulun arjessa -hankkeen väliraportti 2 vastausta 

Jäsenen Heikki Mäenpää aloittama: Keskustelut. Viimeisin vastaus jäseneltä Kari Rajala Hel 4.

Tietoja

Ville Venäläinen Ville Venäläinen on luonut tämän Ning-verkoston.

Merkki

Lataa...

© 2010   Luonut: Ville Venäläinen

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Yksityisyys  |  Palveluehdot

Kirjaudu chattiin